مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: فاز نخست متروی قم در حوزه مهندسی ۹۰ درصد پیشرفت، ساخت ۹۹ درصد و حوزه تامین تجهیزات ۹۰ درصد پیشرفت دارد که در مجموع پیشرفت فیزیکی فاز اول حدود ۹۶ درصد است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم با اشاره به نظر سازمان بازرسی قم مبنی بر وجود سوءجریان در این طرح، گفت: ازآنجاییکه مالکیت دستگاه حفاری برای شهرداری قم نبوده و خروج آن نیز بر اساس مواد قانونی مندرج در قرارداد انجام شده، سوء جریانی در عملکرد این سازمان وجود نداشته است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: سه مشکل قطعی برق، کمبود گازوئیل و کمبود سیمان و بتن سبب ایجاد وقفه در روند پیشرفت پروژه حفاری فاز دوم خط نخست مترو مطابق برنامهریزیها شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تأکید بر اینکه بهینهسازی، سبکسازی ایستگاههای مترو و بهینهسازی تونل سنتی و... در فاز دوم انجامشده است، گفت: با این اقدام بیش از 300 میلیارد تومان در تملک و سبکسازی به نفع پروژه شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه با پرداخت اولین قسط خرید واگن به شرکت چینی توسط دولت و ورود اولین واگنها به شهر قم، مسافرگیری خط یک متروی قم آغاز میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهري قم هزینه ساخت فاز نخست مونوریل را برای اجرای 6.8 کیلومتر 110 میلیون یورو و 1200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای راهاندازی کارگاه عمرانی و شروع به کار به 1500 میلیارد ریال اعتبار اولیه نیاز داریم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت قطار شهری که برای سال آینده در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تأیید بانک مرکزی رسید.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه فاز نخست پروژه مترو آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن آمادگی راهاندازی مترو تا چند ماه بعدازآن وجود دارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه فاز نخست پروژه مترو آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن آمادگی راهاندازی مترو تا چند ماه بعدازآن وجود دارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تصویب بازنگری مطالعات خط دوم متروی قم، گفت: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاههای خط B متروی قم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالادستی قطعی است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت نکرده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: برای تکمیل و عمده کارهای باقیمانده در فاز نخست پروژه مترو، بخشهایی از ایستگاههای عبوری و بخشهایی از دیو است که حدود 700 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این فاز نیاز داریم
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: کاهش اعتبارات موردنیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر، مهمترین عامل تأخیر در اجرای مترو قم است.
سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم با اشاره به رعایت بالاترین حدّ ایمنی در اجرای پروژه مترو، گفت: کمترین آسیب و مزاحمت و عدم ایجاد اختلال در زندگی روزمره شهروندان در روند اجرای این پروژه مهم شهری صورت گرفته است.